Νέα-Ανακοινώσεις

3 Δεκεμβρίου : Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Το 1992, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ , ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα ΑΜεΑ. Στο σχολείο μας φέτος, η ημέρα αυτή, γιορτάστηκε την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022.

Οι δράσεις που διοργανώθηκαν στο αμφιθέατρο του σχολείο μας,  είχαν ως στόχο τα παιδιά να κατανοήσουν θέματα αναπηρίας και να ευαισθητοποιηθούν αναφορικά με την αξία της διαφορετικότητας. Πιο ειδικοί στόχοι ήταν:

  • να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι πολύ συχνά στη σχολική – και όχι μόνο – ζωή θα βρεθούν στο ίδιο περιβάλλον με άτομα που έχουν αυτές τις αναπηρίες,
  • να μάθουν να παρατηρούν και να αλληλεπιδρούν,
  • να προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο την αναπηρία,
  • να αποκτήσουν ενσυναίσθηση και να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις δυσκολίες των άλλων,
  • να γνωρίσουν διαφορετικούς τρόπους μέσα από τους οποίους είναι δυνατή η μάθηση,
  • να συνεργαστούν.

Οι δραστηριότητες με τις οποίες ήρθαν σε επαφή τα παιδιά ήταν χωρισμένες σε 4 σταθμούς.

 Ο πρώτος σταθμός αφορούσε την κινητική αναπηρία, όπου οι μαθητές κλήθηκαν να ζωγραφίσουν και να γράψουν  με το στόμα ώστε να συνειδητοποιήσουν πόσο δύσκολο είναι για κάποιον άνθρωπο τυπικής ανάπτυξης να κάνει κάτι με το στόμα, ενώ έχει μάθει να το κάνει με τα χέρια, ενώ ανάπηροι έχουν μάθει να κάνουν τα ίδια πράγματα με διαφορετικό τρόπο.

Ο δεύτερος σταθμός αφορούσε αισθητηριακές αναπηρίες και πιο συγκεκριμένα κώφωση και αλαλία . Για την εμπλοκή των παιδιών σε τέτοιου είδους δυσκολίες υπήρξε μία δραστηριότητα παντομίμας και μία δραστηριότητα χειλαναγνωσίας όπου τα παιδιά χρειαζόταν να συνεργαστούν για να ανταπεξέλθουν στις δραστηριότητες.

 Ο τρίτος σταθμός ήταν αφιερωμένος στην οπτική αναπηρία. Αρχικά τα παιδιά προσπαθούσαν να διαβάσουν ένα θολό κείμενο (μερική τύφλωση) και στη συνέχεια να περάσουν ένα μπαλάκι μέσα από στεφάνι, έχοντας κλειστά μάτια (ολική τύφλωση), με μοναδικό οδηγό ηχητικά εφέ από κουδουνάκια πάνω στο στεφάνι.

Τελευταίος σταθμός και λίγο διαφορετικός είχε ως σκοπό οι μαθητές να κατανοήσουν δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άλλοι συμμαθητές τους. Πιο συγκεκριμένα ο τελευταίος σταθμός ήταν συνδεδεμένος με τις μαθησιακές δυσκολίες όπου οι μαθητές κλήθηκαν να λένε τα χρώματα που έβλεπαν και όχι τη λέξη που διάβαζαν ( μπλε ,  κόκκινο, πράσινο )  και να διαβάσουν προτάσεις με έντονους αναγραμματισμούς (π.χ.Ο Γιρώγςο ενίαι ψετηλόρτος αόπ τνο αλφδεό τυο.)

 

Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών Ε΄τάξης για τα Μαθηματικά την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022 από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου

Αγαπητοί Γονείς, 
 
σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου οι εκπαιδευτικοί της Ε΄τάξης  όλων των σχολείων της πόλης μας θα συμμετέχουν σε υποχρεωτική επιμορφωτική ημερίδα για τα Μαθηματικά που διοργανώνει η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Καδιανάκη Μαρία.  Ως εκ τούτου οι μαθητές/τριες της Ε΄τάξης δεν θα προσέλθουν στο σχολείο εκείνη την ημέρα. 
 
Από τη Δ/νση του σχολείου 

Επίσκεψη μαθητών /τριων της Στ τάξης στο Μουσείο «Οικία Ελευθερίου Βενιζέλου» στη Χαλέπα Χανίων

Την Τρίτη 15/11/22 οι μαθητές /τριες της Έκτης τάξης  του σχολείου  μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην οικία του Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλέπα  Χανίων.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, με βιωματικό τρόπο, την πολυδιάστατη προσωπικότητα του  Έλληνα πολιτικού και το πατρικό του σπίτι όπου έζησε.  Διαπίστωσαν με συμμετοχικό, διερευνητικό τρόπο, ότι η οικία φέρει την προσωπική σφραγίδα του Ε. Βενιζέλου και  πως όλοι οι χώροι έχουν διατηρήσει, μέχρι σήμερα, την αυθεντική τους μορφή, αυτήν που είχαν την εποχή που κατοικούσε στο σπίτι ο Ε.Βενιζέλος  .

 Μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα , επικεντρωμένο στη  σύγχρονη ελληνική ιστορία, στη ζωή και τη δράση του Ελευθερίου Βενιζέλου , οι μαθητές /τριες   ήρθαν  πιο κοντά  στο ιστορικοκονωνικό πλαίσιο της εποχής  αλλά  και στην ανθρώπινη διάσταση της προσωπικότητας του.       

 

Το εργαστήρι του Άη Βασίλη επιστρέφει στο 13ο Δημοτικό Σχολείο

Το εργαστήρι του Άη Βασίλη επιστρέφει στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, σας προσκαλεί την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο του σχολείου, για να κατασκευάσουμε χριστουγεννιάτικα στολίδια, να φτιάξουμε και να γευτούμε χριστουγεννιάτικες λιχουδιές, να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε!

Η ηθοποιός Στέλλα Ψαρουδάκη έκανε ένα ταξίδι στη λωρίδα μνήμης, επισκεπτόμενη το σχολείο της παιδικής της ηλικίας

Με στόχο την προσωπική ανάπτυξη και την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής στους μαθητές της Στ´ τάξης, η ηθοποιός κ. Στέλλα  Ψαρουδάκη επισκέφτηκε το σχολείο μας τη Δευτέρα 14/11/22. 

Η καθηλωτική συζήτηση μαζί της προκάλεσε έντονο ενθουσιασμό στους μαθητές και στους δασκάλους, καθώς τους διηγήθηκε την καλλιτεχνική της πορεία. 

Η κ. Ψαρουδάκη αποφοίτησε από τη Δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου καθώς και από το τμήμα Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η σκληρή δουλειά της αποδείχθηκε καρποφόρα. 

Την καλλιτεχνική της φλέβα διέβλεψε  πρώτη η δασκάλα της στο 13ο Δημοτικό, όπως εξομολογήθηκε, η οποία την παρότρυνε να πρωταγωνιστήσει σε πολλά σχολικά θεατρικά δρώμενα με την πηγαία της ερμηνεία. 

Ανέφερε επίσης, πολλές αναμνήσεις της για τους ηθοποιούς φίλους της, για το θέατρο, για το επάγγελμά της, για τις ιδιαιτερότητες των δραματικών έργων, για τις ταινίες που συμμετείχε. 

Η κ. Ψαρουδάκη έδειξε στους μαθητές ότι με το ταλέντο και την ισχυρή θέληση μπορεί κάθε ταλαντούχος νέος να γίνει αυτό που θέλει. 

Οι μικροί μαθητές στο τέλος, αγκάλιασαν με πολύ σεβασμό και αγάπη τη μεγάλη ηθοποιό και πήραν το δικό τους αυτόγραφο. 

«Pr.E.P.E.I.» Χαμόγελο του παιδιού Προστασία,υποστήριξη, συμμετοχή, εκπαίδευση, πληροφόρηση

Αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο του σχολείου στην πρόληψη και με στόχο την ευαισθητοποίησηγια την ενδοσχολική βία & εκφοβισμό, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα «Pr.E.P.E.I.» του Χαμόγελου του Παιδιού, με μαθητές του Στ2, στις 1/11/22 από την ψυχολόγο κ. Φουσταλιεράκη Μαίρη, πρώην μαθήτρια του σχολείου μας. 

Βασικοί στόχοι της παρέμβασης ήταν η ενημέρωση των μαθητών για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους, καθώς και η ανάπτυξη βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων/ασπίδας απέναντι σε κινδύνους κακοποίησης, ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. 

Τα παιδιά ενημερώθηκαν επίσης, για την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή βοήθειας SOS 1056, η οποία είναι δωρεάν, ανώνυμη, λειτουργεί 24 ώρες τη μέρα, καθώς και για τη γραμμή Chat 1056 όπου μπορούν να λάβουν συμβουλευτικές υπηρεσίες για οποιοδήποτε πρόβλημα τα απασχολεί.

Συνδυάζοντας το μοντέρνο με το παραδοσιακό, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βίντεο με τους ήρωες του Θεάτρου Σκιών – τον Καραγκιόζη, το Χατζηαβάτη, το Μορφονιό κ.ά. – να συμμετέχουν σε διαφορετικά σενάρια, όπου λαμβάνουν χώρα επεισόδια εκφοβισμού. 

Στη συνέχεια οι μαθητές κατέγραψαν δύο βασικά μηνύματα πρόληψης, με σκοπό να τα μοιράσουν σε όλες τις τάξεις του σχολείου: 

  • Ό,τι και να έχεις κάνει, ό,τι και να έχεις πει, όπως και να είσαι εξωτερικά, δεν έχει κανένας το δικαίωμα να σε χτυπήσει, να σε βρίσει ή να σε αγγίξει με τρόπο που δεν είναι σωστός. Εάν συμβεί σίγουρα δεν φταις εσύ.
  • Δεν υπάρχει κανένα μυστικό που να με κάνει να ντρέπομαι, να φοβάμαι και να μην μπορώ να κοιμηθώ τα βράδια. Δεν υπάρχει κανένα μυστικό από τη μαμά, το μπαμπά, το δάσκαλο ή έναν ενήλικα που εμπιστεύομαι. 

 

Το εργαστήρι του Άη Βασίλη επιστρέφει στο 13 Δημοτικό Σχολείο

Το εργαστήρι του Άη Βασίλη επιστρέφει στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, σας προσκαλεί την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο του σχολείου, για να κατασκευάσουμε χριστουγεννιάτικα στολίδια, να φτιάξουμε και να γευτούμε χριστουγεννιάτικες λιχουδιές, να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε!

Διοργάνωση Ομιλίας "Κοντά στους Γονείς: Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός. Αναγνώριση & Αντιμετωπιση".

 
Tη Δευτέρα 28/11/2022 στις 18:00 -20:00 θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του σχολείου μας συζήτηση με την κ. Φουσταλιεράκη Μαρία (υπεύθυνη ψυχολόγο από το Χαμόγελο του Παιδιού) με θέμα: "Κοντά στους Γονείς: Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός. Αναγνώριση & Αντιμετώπιση". 
Θεωρούμε ότι πρόκειται για ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα θέματα που μας απασχολούν και δίνεται μια ευκαιρία να αναπτυχθεί ένας γόνιμος προβληματισμός και να προταθούν τρόποι αντιμετώπισης.
Η παρουσία όλων μας είναι σημαντική για τη στήριξη μιας τέτοιας εκδήλωσης, η οποία συνδιοργανώνεται με τα όμορα σχολεία (15ο, 16ο 7ο Νηπ., 10ο Νηπ., 11ο Νηπ.) και τους αντίστοιχους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. 

Θέλει Αρετή και τόλμη η επιτυχία

 

Η Κωνσταντίνα Βρέντζου, φοιτήτρια του τμήματος «Ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών»,  επισκέφτηκε στις 31/10/22 το σχολείο μας, στο οποίο και η ίδια είχε φοιτήσει. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων της Στ2 τάξης, με θέμα  την αγωγή σταδιοδρομίας. 

Η Κωνσταντίνα παρουσίασε τη δική της σχολική πορεία και τις δεξιότητες, που την οδήγησαν στο να πετύχει το στόχο της και να είναι χαρούμενη. Προέτρεψε τους μικρούς μαθητές, να ονειρεύονται το μέλλον τους, να θέτουν στόχους, σύμφυτους με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους και να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να αποκτήσουν τα εφόδια που χρειάζονται για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Τόνισε, ότι η μάθηση είναι μια διαδικασία που ξεκινάει νωρίς και συνεχίζεται σε  όλη τη ζωή. 

Τους συμβούλεψε επίσης, να μην χάνουν την ελπίδα τους .Κάθε φορά που ένα εμπόδιο της φαινόταν αξεπέραστο, σκεφτόταν όλα όσα είχε ήδη ξεπεράσει. 

Στο ερώτημα των μικρών μαθητών για το ποια ήταν τα κλειδιά της δικής της επιτυχίας στο Πολυτεχνείο , απάντησε ότι τη βοήθησε η  οργάνωση της μελέτης, καθώς και η σωστή διαχείριση του χρόνου. 

Καθοριστική σημασία για την  αποφυγή του άγχους της, ήταν η συνέπεια, η  οργάνωση της μελέτης  και η  προσοχή την ώρα του μαθήματος μέσα στην τάξη. 

Η Κωνσταντίνα, υποστήριξε  ότι απαραίτητα συστατικά  της επιτυχίας της πέρα από την ενθάρρυνση του οικογενειακού της περιβάλλοντος, ήταν το κίνητρο, η δύναμη της θέλησης που σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τον αυτοέλεγχο, την αντίσταση δηλαδή, σε επιθυμίες ή παρορμήσεις που θα την αποσπούσαν από το στόχο της, η αυτοπεποίθηση, και η θετική σκέψη. 

Το παράδειγμα της Κωνσταντίνας, ένα παράδειγμα επαγγελματικού προσανατολισμού, λειτούργησε ως πηγή έμπνευσης και ενθάρρυνσης για τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες και ως θετικό πρότυπο που θα τους παρακινήσει να αναζητήσουν το δικό τους όραμα στο προσωπικό τους ταξίδι προς την Ιθάκη.

 

thumbnail IMG 9629